Ik wil verkopen aan bedrijven niet aan personen

Het lijkt hét grote, glimmende nieuwe ding te zijn. Maar Account Based Marketing (ABM) is niet zomaar een nieuwtje wat je kunt integreren in je bestaande marketingmix. Het vraagt een fundamenteel andere marktbenadering, vraagt om zorgvuldige planning, nieuwe vaardigheden en resources en meer dan een beetje geduld als je het goed wilt doen. Laat ons je helpen om je demand generation strategie opnieuw vorm te geven en de voordelen te ervaren als je organisaties centraal zet. 

Wat staat je te wachten?


208% meer omzet

bij bedrijven die ABM succesvol hebben geïmplementeerd

Bron: Marketing Profs 2015

Heb je enig idee wat jouw target accounts zijn? (Het antwoord is niet altijd de Top 500 of Top 1000 van Nederland). Welke accounts het ook zijn, je begint waarschijnlijk met jaren van opgebouwde contactdata in technologie die draait om het individu. Laat ons je helpen om die data te integreren in de accountoverzichten die je nodig hebt. 

Moet je echt anders segmenteren?

Het is al moeilijk genoeg om te werken met meerdere persona's en verticals. ABM voegt daar nog de noodzaak van organisatiespecifieke waardeproposities en communicatie aan toe. Dus hoe maak je content die relevant is voor elke organisatie, zonder je budget en werklast te verveelvoudigen?

Orde scheppen in de chaos

Grote accounts betekent meerdere gesprekken. Hoe zorg je dat elke interactie meer inzicht geeft in plaats van meer mist optrekt - of zelfs vergeten wordt? Hoe laat je klanten zien at je niet zomaar wat doet, maar echt luistert naar wat ze zeggen?

50%

van de salestijd gaat in ongekwalificeerde en nutteloze prospects. ABM lost dat op en brengt sales en marketing met elkaar in lijn.

Bron: B2B Lead 2014

91%

van de marketeers met een ABM programma geeft aan "redelijk tot zeer goed" samen te werken met sales.

Bron: SiriusDecisions in eMarketer 2015

Wat is de rol van technologie?

Helaas is ABM niet is wat je gewoon kunt kopen en aan kunt zetten. Daar komen de reeds gemaakte investeringen in technologie nog bij, moet er echt nog meer bij? Hoe gebruik je voorspelmodellen, retargeting en personalisatie in je voordeel, terwijl ze staan opgelijnd om individuen te benaderen? We adviseren je graag over wat werkt en wat niet. 

Hoe organiseer je marketing?

Welke invloed heeft ABM op de structuur van je marketingorganisatie? Hoe zorg je dat alles en iedereen, van website tot content tot advertenties, evenementen en commercianten kijken naar dezelfde account-overzichten en benadering?

Hoe helpt marketing de salesafdeling in de wereld van ABM

In het beste geval is het een ongemakkelijke relatie. ABM is echter een kans voor marketing om sales te voorzien van onschatbare intelligentie en slimme content die nieuwe kansen biedt in elke account. Gegeven dat jij in staat bent om je activiteiten goed te coördineren en schalen. 

Bevredig je nieuwsgierigheid naar ABM

Laten we uitzoeken hoe ABM voor jou kan werken.

Thies Kuijlman
Digital Marketing Strateeg

Een helder en gecoördineerd overzicht over een geheel account geeft je een enorm voordeel ten opzichte van elke concurrent die alleen een gefragmenteerd beeld heeft. Als elke aankoopbeslissing in een bedrijfsbrede context staat kun je beter acteren op de motivaties en behoeften. 

thies-kuijlman
verschil-maken-met-marketing-automation

De meeste bedrijven slagen er niet in om de waarde uit hun marketing automation platform te halen die ze hadden verwacht en slechts weinigen leveren de ervaring die de klant tegenwoordig verwacht. Lees hier hoe je wél het verschil maakt.

Klanten die we geholpen hebben


NVG-Logo