Ik wil meer en betere leads

Een bekende en veel voorkomende vraag, maar wel een met vele onderliggende problemen. Wat bedoel je bijvoorbeeld met een lead? Klaar om te kopen en volledig uitgekwalificeerd of gewoon een e-mailadres na een download? En wil je meer van hetzelfde of weigert sales om ze op te volgen? Krijg je veel aanvragen of heb je moeite om uberhaupt mensen geïnteresseerd te krijgen? Laten we eerst uitvinden wat het probleem is, dan kunnen we daarna het probleem oplossen.

Wat staat je te wachten?


Het bepalen van je leaddefinitie

Als sales en marketing niet dezelfde taal spreken, heb je een probleem. Sales moet duidelijk maken wat voor leads ze willen accepteren. Marketing moet duidelijke verwachtingen scheppen over de fase waarin een lead zich bevindt en wat er nog nodig is om deze lead verder op te warmen en te closen.

Het kiezen en benaderen van de juiste accounts

Veel bedrijven hebben geen idee welke branches of bedrijven ze moeten benaderen. Er is een veelheid aan analyse tools die beloven de meest veelbelovende accounts te identificeren, sommige beter dan andere. Echter, geen van allen werkt zonder een goede aanpak voor het benaderen en converteren van leads. 

Goede prospects die uit de funnel lekken.

Een statische website kan niet zo veel en veel potentiële leads verdwijnen onzichtbaar van je website als je ze niet op tijd aan je bindt. Met live chat kun je digitaal gedrag monitoren en de juiste prospects op het juiste moment aanspreken, voordat ze weer vertrekken. Zo zijn ze meer genegen om te reageren. Dat maakt ook dat wij chat 5 keer effectiever vinden dan bellen. 

223.7% gemiddelde return

door de inzet van marketing technologie oplossingen zoals CRO

Bron: VentureBeat 2015

53%

van de klanten geeft de voorkeur aan live chat voordat ze telefonisch contact hebben voor hulp.

Bron: Harris Research 2015

Moeite om binnen te komen bij target accounts

In de meeste gevallen werkt sales het liefst met bestaande contacten, maar hoe kun je ze helpen? We gebruiken data en technologie, geïntegreerd met je CRM, zodat je binnen komt bij nieuwe divisies, nieuwe markten ontgint, de organisatie in kaart kunt brengen en nieuwe contacten kunt genereren. 

Meer uit je database halen

Wil je meer leads? Stuur meer e-mails. Of spaar je reputatie en kies een slimmere, data gedreven tactiek dan e-mail. Laten we eerst de optimale frequentie uitvinden, terwijl we ondertussen segmenten bepalen, gebaseerd op profiel, gedrag, eigenaarschap. Die kunnen we dan onderwerpen aan meer genuanceerde, relevante communicatie. Minder is soms meer.  

Verwijderen van obstakels op je website

Waarom zou je geld betalen voor advertenties of bezoekers als je website niet doet wat ie moet doen? We optimaliseren je website en maken er een leadmachine van die bezoekers in leads converteert op de best denkbare manier: de juiste balans van content en data verrijking. Zo maken we het proces makkelijk voor jouw prospects en krachtig voor jou. Wij zorgen dat je alles uit de kast haalt. 

68%

van de B2B professionals zegt dat verhogen van de leadkwaliteit de hoogste prioriteit heeft voor het grootste deel van de leads

Bron: B2B Technology Marketing Community via PureB2B 2016

Laten we leads genereren

Als je een target te halen hebt, moet je nú bellen.

Thies Kuijlman
Digital Marketing Strateeg

We begonnen ooit met een combinatie van marketing en inside sales, oftewel resultaten zitten in ons DNA. Dezelfde principes van transparantie en verantwoordelijkheid hanteren we bij ons werk in de digitale omgeving.

thies-kuijlman
verschil-maken-met-marketing-automation

De meeste bedrijven slagen er niet in om de waarde uit hun marketing automation platform te halen die ze hadden verwacht en slechts weinigen leveren de ervaring die de klant tegenwoordig verwacht. Lees hier hoe je wél het verschil maakt.

Klanten die we geholpen hebben


NVG-Logo
bizzdesign-logo
bvolve-logo
oi-logo
yenlo-logo