Ik wil een integraal overzicht over mijn klanten en prospect funnel

Je hebt geen tekort aan rapportages - websitegegevens, advertenties, marketing automation, social, CRM. Maar vertelt jouw data een verhaal? En is dat verhaal consistent? Is het geloofwaardig? Kun je vertrouwen op die data? Wij verzamelen en organiseren je data om je duidelijkheid te geven over waar je mee bezig bent, wat je bereikt en wat er nu moet gebeuren.

Wat staat je te wachten?


41%

van de marketeers geeft aan dat inconsistente data de grootste uitdaging is voor return met marketing technologie.

Bron: Dun&Bradstreet 2016

Waarom krijg ik geen overzicht uit mijn bestaande systemen?

Je hebt geïnvesteerd, maar krijgt nog steeds geen duidelijkheid. Laten we beginnen om te kijken of je ook echt alle mogelijkheden van je bestaande tooling gebruikt. Zijn de rapporten zodanig geconfigureerd dat ze makkelijk te genereren en begrijpen zijn? Hebben de juiste mensen toegang tot die rapporten en helpen ze bij de besluitvorming?

Waarom krijg ik verschillende data uit verschillende systemen?

Wellicht haal je alles uit je tools, maar meestal is iedere tool ontworpen voor een specifieke taak, met zijn eigen kijk op de data. Tenzij ze ingericht zijn om in elkaars verlengde te werken, zijn de resultaten verwarrend. Laten we kijken wat echt belangrijk is en zorgen voor één, duidelijk overzicht, in plaats van verschillende versies van de waarheid. 

17%

van de respondenten geeft aan te werken met volledig geïntegreerde klantdata over alle lagen van de organisatie.

Bron: Salesforce ‘State of B2B Marketing’ 2015

53%

van de bedrijven geeft aan dat datagedreven marketing strategische prioriteit is voor 2016

Bron: Adobe 2016

Ik wil inzicht in accounts, niet in mensen

De meeste marketingdata wordt gepresenteerd op contactniveau, maar dat geeft in sommige gevallen maar de helft van het beeld. Aangezien B2B organisaties opgebouwd worden rondom om organisaties en target accounts, richten we ons erop de data te presenteren op accountniveau. Zo krijg jij een integraal beeld van de activiteit binnen jouw target accounts.

Hoe gaan we om met data van derden

Het is al een behoorlijke uitdaging om je eigen data organiseren. Toch weet je dat dit nodig is, voordat je data van derden kunt integreren. Wij helpen je aan het beste van beide werelden door bronnen te combineren en zo nieuwe prospects te identificeren of je remarketing inspanningen te sturen.

Kun je data interpreteren?  

Data organiseren is één ding. Zorgen dat je mensen begrijpen wat ze zien in de data is een tweede. De beste data en klantinzichten gaan verloren, als je niet de vaardigheden hebt om te interpreteren wat het betekent en de moed (of het mandaat) om erop te acteren.

33%

van de marketeers zegt niet te weten welk digitaal kanaal de grootste impact heeft op het resultaat

Bron: MarketingProfs 2015

Wil jij zekerheid in je marketingdata?

Bespreek je marketingdata en rapportages met ons.

Thies Kuijlman
Digital Marketing Strateeg

De meeste B2B bedrijven hebben geen “big data” probleem, maar een groot probleem met hun data.

thies-kuijlman

Klanten die we geholpen hebben


NVG-Logo
yenlo-logo