Ik wil betere lead nurturing

Ze zeggen dat 80% van de leads die nu niet gekwalificeerd zijn, uiteindelijk wél zullen kopen. Of ze nu van jou kopen of van iemand anders is afhankelijk van de kwaliteit van jouw lead nurturing. Als je het verkeerd doet verdwijnen de leads. Doe het goed en je hebt een onafgebroken stroom aan gekwalificeerde leads voor je sales team. 

Maar de weg ernaartoe is nooit makkelijk geweest. We moeten werken aan structuur, strategie, metingen en integratie met andere kanalen. Wij helpen je om dit vanaf het begin goed op te zetten. 

Wat staat je te wachten?


Geen idee waar te beginnen?

De business heeft tegengestelde wensen - iedereen wil het beste. Daarom starten we met een nurturing volwassenheid analyse. We helpen je uit te zoeken waar je moet beginnen, hoe jouw programma's het beste vermarkt kunnen worden en waar de quick wins zitten. Eerst lopen, dan rennen. 

Omgaan met verwachtingen

Of het nu wel of niet jouw idee was, jij wordt erop aangekeken om resultaat neer te zetten. We kunnen je helpen om een meetbare infrastructuur op te zetten, zodat je benchmarks kunt doen, resultaten kunt voorspellen en resultaten kunt laten zien. Het doormeten van je exacte resultaten helpt je niet alleen met effectieve lead nurturing, maar het helpt anderen ook begrijpen waar jij mee bezig bent. 

50% meer sales qualified leads

33% lagere cost per lead

is de ervaring van bedrijven die uitblinken in leadnurturing

Bron: Forrester Research 2014

4-10 X

meer respons uit lead nurturing e-mails ten opzichte van reguliere e-mail blasts

Bron: Silverpop, DemandGen Report 2012

Orde scheppen in de chaos

Je weet dat lead nurturing krachtig is, je weet dat het complex en geavanceerd is en je weet dat het zonder goed management van je platform uitdraait op chaos. Wij zorgen voor structuur, zodat alles op elkaar aangesloten blijft. We bepalen wat vast staat en waar we flexibel kunnen zijn. We implementeren standaarden om de snelheid erin te houden en zorgen voor consistente rapportage. 

Hoe combineer je nurturing e-mail met andere kanalen?  

Er is natuurlijk meer dan alleen e-mail. Voor succesvolle lead nurturing moeten je programma's over meerdere kanalen lopen, in lijn met de hele customer journey. We helpen je om de klant centraal te zetten door alle kanalen te integreren. Van e-mail en remarketing tot personalisatie en live chat. E-mail is niet het enige kanaal waar je in geïnvesteerd hebt - laten we dan nu zorgen dat al die kanalen hun geld opleveren als één geïntegreerd geheel. 

10% meer omzet

bij organisaties die hun lead management hebben geautomatiseerd (in 6 - 9 maanden)

Bron: Gartner 2015

Wil jij praten over lead nurturing?

Als je wilt ontdekken hoe we jou kunnen helpen, neem dan contact op voor een informeel gesprek.

Thies Kuijlman
Digital Marketing Strateeg

Lead nurturing gaat verder dan het sturen van een paar e-mails of op tijd terugbellen. Het is een proces dat voortdurend in beweging is.

thies-kuijlman

Klanten die we geholpen hebben


bellid-logo
bizzdesign-logo
NVG-Logo
yenlo-logo
oi-logo
bvolve-logo