Het ontstaan van een tegendraads inbound marketing bureau

Al vroeg in mijn werkende bestaan, was ik verantwoordelijk voor de marketing, product ontwikkeling en sales van cloud software.

Op marketinggebied was er was toen nog niet echt sprake van structuur. We wisten alleen dat je waardevolle content moest maken. Dat is dus precies wat we deden. En we stuurden het de wijde wereld in, naar iedereen die het wilde horen en niet wilde horen. Met vallen en opstaan lukte het om leads te genereren en daar, samen met sales, blije klanten van te maken. Onze marketing was inmiddels al behoorlijk volwassen geworden.

Toen dat avontuur uiteindelijk stopte, realiseerde ik me dat ik iets kon wat weinig anderen succesvol voor elkaar kregen: marketing meetbaar maken en in lijn brengen met sales.

Een duidelijke visie en ambitie

Ik ben The Inbound Marketing Company gestart om zoveel mogelijk B2B marketeers bij (middel)grote organisaties te helpen het verschil te maken. Vanuit de visie dat marketing en sales onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn.

Starten met inbound marketing stelt je voor een hoop nieuwe uitdagingen en activiteiten. Zeker in eerste instantie kun je lang niet altijd rekenen op juichende salescollega’s. Tegen alle inbound marketing goeroe’s in, heb ik de overtuiging dat telefonisch contact een cruciale rol speelt in het commerciële succes van jouw bedrijf. Zeker bij complexe proposities blijft een lead een lead, zolang je niet de telefoon pakt om er een klant van te maken. En eenmaal aan tafel, moet je een verpletterende indruk maken om te winnen van je concurrentie.

Dat doe je met een combinatie van de juiste marketingstrategie, buyer persona’s, website, marketingboodschap en inrichting van jouw commerciële apparaat.

Dat betekent heldere afspraken, maar vooral verbinding aangaan. Intern met elkaar en extern met je klanten. Jij hebt de ambitie om het verschil te maken in jouw wereld, anders zou je dit niet lezen. Wij zorgen binnen 90 dagen voor de eerste resultaten en brengen jou binnen een jaar op stoom. We helpen je om de basis op te zetten, maar zorgen vooral dat je het zo snel mogelijk weer zelf kunt.

– Thies Kuijlman

Ik heb het aantal websitebezoekers zien groeien van 200 naar bijna 3000 bezoekers per maand. Het aantal leads is gegroeid van 30 naar 150 per maand.
Roderick Schreuder
Roderick Schreuder
O&i Management Consultants

KOM ONS VERSTERKEN
We zijn altijd in ontwikkeling en op zoek naar getalenteerde mensen om mee te werken. Als ons verhaal je aanspreekt, horen we graag van je!

Ontdek hoe we je kunnen helpen

Ons Kantoor

Adres: 
Goudzoeker 7
3162 XE RHOON

Contact
Telefoon: +31 10 761 16 90
E-mail: info@inboundmc.nl

hubspot certificering